Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT

Freigegeben

Zeitschriftenartikel

New Approaches to Statistical Learning Theory

MPG-Autoren
/persons/resource/persons83824

Bousquet,  O
Department Empirical Inference, Max Planck Institute for Biological Cybernetics, Max Planck Society;
Max Planck Institute for Biological Cybernetics, Max Planck Society;

Volltexte (beschränkter Zugriff)
Für Ihren IP-Bereich sind aktuell keine Volltexte freigegeben.
Volltexte (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Volltexte in PuRe verfügbar
Ergänzendes Material (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Ergänzenden Materialien verfügbar
Zitation

Bousquet, O. (2003). New Approaches to Statistical Learning Theory. Annals of the Institute of Statistical Mathematics, 55(2), 371-389. doi:10.1007/BF02530506.


Zitierlink: https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0013-DD72-D
Zusammenfassung
We present new tools from probability theory that can be applied to
the analysis of learning algorithms. These tools allow to derive new
bounds on the generalization performance of learning algorithms and to
propose alternative measures of the complexity of the learning task,
which in turn can be used to derive new learning algorithms.