de.mpg.escidoc.pubman.appbase.FacesBean
Deutsch
 
Hilfe Wegweiser Datenschutzhinweis Impressum Kontakt
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT

Freigegeben

Buchkapitel

Migrating to an Object-Oriented Graphics API

MPG-Autoren
http://pubman.mpdl.mpg.de/cone/persons/resource/persons44492

Ghali,  Sherif
Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society;

http://pubman.mpdl.mpg.de/cone/persons/resource/persons44766

Kettner,  Lutz
Algorithms and Complexity, MPI for Informatics, Max Planck Society;

Externe Ressourcen
Es sind keine Externen Ressourcen verfügbar
Volltexte (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Volltexte verfügbar
Ergänzendes Material (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Ergänzenden Materialien verfügbar
Zitation

Blythe, D., Ghali, S., Kettner, L., & Sowizral, H. (2000). Migrating to an Object-Oriented Graphics API. In S. N. Spencer (Ed.), SIGGRAPH 2000 (SIGGRAPH-00), Course Notes CD-ROM (pp. CD-ROM). New York, USA: ACM SIGGRAPH.


Zitierlink: http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-000F-34D9-E
Zusammenfassung
We provide an analysis of the elements needed in an object--oriented scene graph API and give a contrasting, non--competing, exposition of how such elements are implemented in modern graphics and geometry API's. The objectives are to show the sensibility of the adopted design options and to give the flavors, both common and distinct, of various modern scene graph API's.