Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT

Freigegeben

Konferenzbeitrag

A Framework for the Acquisition, Processing and Interactive Display of High Quality 3D Models

MPG-Autoren
/persons/resource/persons44911

Lensch,  Hendrik P. A.
Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society;

/persons/resource/persons44506

Goesele,  Michael
Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society;

/persons/resource/persons45449

Seidel,  Hans-Peter       
Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society;

Externe Ressourcen
Es sind keine externen Ressourcen hinterlegt
Volltexte (beschränkter Zugriff)
Für Ihren IP-Bereich sind aktuell keine Volltexte freigegeben.
Volltexte (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Volltexte in PuRe verfügbar
Ergänzendes Material (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Ergänzenden Materialien verfügbar
Zitation

Lensch, H. P. A., Goesele, M., & Seidel, H.-P. (2001). A Framework for the Acquisition, Processing and Interactive Display of High Quality 3D Models. In Tutorial Notes of the DAGM 2001 (pp. 1-39). Saarbrücken, Germany: Max-Planck-Institut für Informatik.


Zitierlink: https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-000F-325F-1
Zusammenfassung
This tutorial highlights some recent results on the acquisition and interactive display of high quality 3D models. For further use in photorealistic rendering or object recognition, a high quality representation must capture two different things: the shape of the model represented as a geometric description of its surface and on the other hand the appearance of the material or materials it is made of, e.g. the object's color, texture, or reflection properties. The tutorial shows how computer vision and computer graphics techniques can be seamlessly integrated into a single framework for the acquisition, processing, and interactive display of high quality 3D models.