Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT

Freigegeben

Konferenzbeitrag

Real-time Rendering of Human Hair using Programmable Graphics Hardware

MPG-Autoren
/persons/resource/persons44831

Koster,  Martin
Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society;

/persons/resource/persons44557

Haber,  Jörg
Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society;

/persons/resource/persons45449

Seidel,  Hans-Peter       
Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society;

Externe Ressourcen
Es sind keine externen Ressourcen hinterlegt
Volltexte (beschränkter Zugriff)
Für Ihren IP-Bereich sind aktuell keine Volltexte freigegeben.
Volltexte (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Volltexte in PuRe verfügbar
Ergänzendes Material (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Ergänzenden Materialien verfügbar
Zitation

Koster, M., Haber, J., & Seidel, H.-P. (2004). Real-time Rendering of Human Hair using Programmable Graphics Hardware. In D. Cohen-Or, L. Jain, & N. Magnenat-Thalmann (Eds.), Proceedings of the 2004 Computer Graphics International Conference (pp. 248-256). Los Alamitos, USA: IEEE.


Zitierlink: https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-000F-2B15-8
Zusammenfassung
We present a hair model together with rendering algorithms suitable for
real-time rendering. In our approach, we take into account the major lighting
factors contributing to a realistic appearance of human hair: anisotropic
reflection and self-shadowing. To deal with the geometric complexity of human
hair, we combine single hair fibers into hair wisps, which are represented by
textured triangle strips. Our rendering algorithms
use OpenGL extensions to achieve real-time performance on recent commodity
graphics boards. We demonstrate the applicability of our hair model for a
variety of different hairstyles.