Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT

Freigegeben

Zeitschriftenartikel

Coq, un outil pour l'enseignement

MPG-Autoren
/persons/resource/persons45221

Prevosto,  Virgile
Programming Logics, MPI for Informatics, Max Planck Society;

Externe Ressourcen
Es sind keine externen Ressourcen hinterlegt
Volltexte (beschränkter Zugriff)
Für Ihren IP-Bereich sind aktuell keine Volltexte freigegeben.
Volltexte (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Volltexte in PuRe verfügbar
Ergänzendes Material (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Ergänzenden Materialien verfügbar
Zitation

Delahaye, D., Jaume, M., & Prevosto, V. (2005). Coq, un outil pour l'enseignement. Technique et Science Informatiques, 24, 1139-1160.


Zitierlink: https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-000F-2628-4
Zusammenfassung
In this article, we present the use of the Coq proof assistant with DESS (Master thesis) students. First, in the framework of a course of programming language semantics, Coq greatly helps the students to understand formal and abstract notions, such as induction, by binding them to more concrete terms. Next, a computer science project shows that Coq is also appropriate when dealing with larger problems. Last, we show how proofs developed by means of the Focal toolbox made it possible to get very valuable hints on the development of that system.