Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT

Freigegeben

Zeitschriftenartikel

Light Field Rendering using Matrix Optics

MPG-Autoren
/persons/resource/persons43979

Ahrenberg,  Lukas
Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society;
Graphics - Optics - Vision, MPI for Informatics, Max Planck Society;

/persons/resource/persons44965

Magnor,  Marcus
Graphics - Optics - Vision, MPI for Informatics, Max Planck Society;

Externe Ressourcen
Es sind keine externen Ressourcen hinterlegt
Volltexte (beschränkter Zugriff)
Für Ihren IP-Bereich sind aktuell keine Volltexte freigegeben.
Volltexte (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Volltexte in PuRe verfügbar
Ergänzendes Material (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Ergänzenden Materialien verfügbar
Zitation

Ahrenberg, L., & Magnor, M. (2006). Light Field Rendering using Matrix Optics. Journal of WSCG, 14(1-3), 177-184.


Zitierlink: https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-000F-24AF-6
Zusammenfassung
This paper presents a light field rendering framework based on matrix optics. Matrix optics, in contrast to intersection-based methods such as ray-tracing, has the advantage that a generic series of optic operators can be combined into a single matrix. This enables us to realize a ``virtual optical bench'' where different setups can be easily tested. We introduce the theoretical foundation of matrix optics and define a set of operators suitable for light fields. We then discuss a wavelet compression scheme for our light field representation. Finally we introduce a real-time rendering approach based on matrix optics suitable for both uncompressed and compressed light fields.