de.mpg.escidoc.pubman.appbase.FacesBean
Deutsch
 
Hilfe Wegweiser Impressum Kontakt Einloggen
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Dealing with uncertain input in word learning

Versteegh, M., Ten Bosch, L., & Boves, L. (2010). Dealing with uncertain input in word learning. In Proceedings of the IXth IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL). Ann Arbor, MI, 18-21 Aug. 2010 (pp. 46-51). IEEE.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Datensatz-Permalink: http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-000F-8294-A Versions-Permalink: http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-000F-8296-6
Genre: Konferenzbeitrag

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Versteegh_2010_9th_IEEE_Conference_Development_Learning.pdf (Verlagsversion), 844KB
Beschreibung:
-
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Versteegh, Maarten1, 2, Autor              
Ten Bosch, Louis1, Autor              
Boves, Lou1, Autor
Affiliations:
1Centre for Language Studies • Radboud University Nijmegen, escidoc:55238              
2International Max Planck Research School for Language Sciences, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, Nijmegen, NL, escidoc:1119545              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: In this paper we investigate a computational model of word learning, that is embedded in a cognitively and ecologically plausible framework. Multi-modal stimuli from four different speakers form a varied source of experience. The model incorporates active learning, attention to a communicative setting and clarity of the visual scene. The model's ability to learn associations between speech utterances and visual concepts is evaluated during training to investigate the influence of active learning under conditions of uncertain input. The results show the importance of shared attention in word learning and the model's robustness against noise.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - Englisch
 Datum: 2010
 Publikationsstatus: Im Druck publiziert
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.1109/DEVLRN.2010.5578866
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:
ausblenden:
Titel: the 9th IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL 2010)
Veranstaltungsort: Ann Arbor, MI
Start-/Enddatum: 2010-08-18 - 2010-08-21

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Proceedings of the IXth IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL). Ann Arbor, MI, 18-21 Aug. 2010
Genre der Quelle: Konferenzband
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: IEEE
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 46 - 51 Identifikator: -