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  Was unsere Güter wertvoll macht

Beckert, J. (2012). Was unsere Güter wertvoll macht. In Max Planck Society (Ed.), Max-Planck-Gesellschaft Jahrbuch 2012. München: Max-Planck-Gesellschaft.

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Genre: Contribution to Collected Edition
Alternative Title : What makes our goods valuable?

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mpifg_on12_jb12.pdf (Any fulltext), 92KB
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mpifg_on12_jb12.pdf
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Public
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application/pdf / [MD5]
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-
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-

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 Creators:
Beckert, Jens1, Author           
Affiliations:
1Soziologie des Marktes, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214556              

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Free keywords: -
 Abstract: Wenn die Wirtschaftsleistung steigen soll, werden an die Politik zwei widersprüchliche Forderungen gerichtet. Verlangt wird entweder, dass Anreize für Investitionen geschaffen werden, oder aber die Löhne sollen umgekehrt gerade steigen und der Staat mehr Geld ausgeben, um die Nachfrage nach Gütern zu erhöhen. „Wachstum ist der Schlüssel zum Ganzen“ erklärte Kanzlerin Merkel. Stillschweigend vorausgesetzt wird hier allerdings, dass die Konsumenten tatsächlich immer mehr Güter kaufen möchten. Doch ist das überhaupt so selbstverständlich? Und wenn ja, was genau fragen Nachfrager eigentlich nach?
 Abstract: A desire for increasing economic output causes society to have contradicting expectations of political actors. Either they should create incentives for investment, or they should do the opposite by increasing wages and government spending and thus raising the demand for goods and services. According to Chancellor Merkel, “growth is the key to everything.” This implies, however, that consumers actually keep wanting to buy more and more goods and services. But do they really? And if they do, what exactly do they want to buy?

Details

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Language(s): deu - German
 Dates: 2012
 Publication Status: Published online
 Pages: -
 Publishing info: -
 Table of Contents: -
 Rev. Type: -
 Identifiers: -
 Degree: -

Event

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Legal Case

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Project information

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Source 1

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Title: Max-Planck-Gesellschaft Jahrbuch 2012
Source Genre: Series
 Creator(s):
Max Planck Society, Editor              
Affiliations:
-
Publ. Info: München : Max-Planck-Gesellschaft
Pages: - Volume / Issue: 2012 Sequence Number: - Start / End Page: - Identifier: -