Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Sociocultural settings influence the emergence of prelinguistic deictic gestures

Salomo, D., & Liszkowski, U. (2013). Sociocultural settings influence the emergence of prelinguistic deictic gestures. Child development, 84(4), 1296-1307. doi:10.1111/cdev.12026.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
cdev12026.pdf (Verlagsversion), 762KB
Name:
cdev12026.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Salomo, Dorothé1, Autor           
Liszkowski, Ulf1, 2, Autor           
Affiliations:
1Communication Before Language, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_55208              
2University of Hamburg, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Daily activities of forty-eight 8- to 15-month-olds and their interlocutors were observed to test for the presence and frequency of triadic joint actions and deictic gestures across three different cultures: Yucatec-Mayans (Mexico), Dutch (Netherlands), and Shanghai-Chinese (China). The amount of joint action and deictic gestures to which infants were exposed differed systematically across settings, allowing testing for the role of social–interactional input in the ontogeny of prelinguistic gestures. Infants gestured more and at an earlier age depending on the amount of joint action and gestures infants were exposed to, revealing early prelinguistic sociocultural differences. The study shows that the emergence of basic prelinguistic gestures is socially mediated, suggesting that others' actions structure the ontogeny of human communication from early on.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 201220122013
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.1111/cdev.12026
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Child development
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 84 (4) Artikelnummer: - Start- / Endseite: 1296 - 1307 Identifikator: -