Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

 
 
DownloadE-Mail
  Incremental Raycasting of Piecewise Quadratic Surfaces on the GPU

Stoll, C., Gumhold, S., & Seidel, H.-P. (2006). Incremental Raycasting of Piecewise Quadratic Surfaces on the GPU. In IEEE Symposium on Interactive Raytracing 2006 Proceedings (pp. 141-150). Piscataway, USA: IEEE.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
irpqs.pdf (beliebiger Volltext), 3MB
 
Datei-Permalink:
-
Name:
irpqs.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Privat
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Stoll, Carsten1, Autor           
Gumhold, Stefan1, Autor           
Seidel, Hans-Peter1, Autor           
Wald, Ingo1, Herausgeber           
Parke, Steven G., Herausgeber
Affiliations:
1Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society, ou_40047              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: To overcome the limitations of triangle and point based surfaces several authors have recently investigated surface representations that are based on higher order primitives. Among these are MPU, SLIM surfaces, dynamic skin surfaces and higher order isosurfaces. Up to now these representations were not suitable for interactive applications because of the lack of an efficient rendering algorithm. In this paper we close this gap for implicit surface representations of degree two by developing highly optimized GPU implementations of the raycasting algorithm. We investigate techniques for fast incremental raycasting and cover per fragment and per quadric backface culling. We apply the approaches to the rendering of SLIM surfaces, quadratic iso-surfaces over tetrahedral meshes and bilinear quadrilaterals. Compared to triangle based surface approximations of similar geometric error we achieve only slightly lower frame rates but with much higher visual quality due to the quadratic approximation power of the underlying surfaces.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2007-03-072006
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: Piscataway, USA : IEEE
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: eDoc: 314543
Anderer: Local-ID: C125675300671F7B-570FDF134DD31F9BC1257209004E68E2-StollRT06
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:
ausblenden:
Titel: Untitled Event
Veranstaltungsort: Salt Lake City, USA
Start-/Enddatum: 2006-09-18

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: IEEE Symposium on Interactive Raytracing 2006 Proceedings
Genre der Quelle: Konferenzband
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Piscataway, USA : IEEE
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 141 - 150 Identifikator: ISBN: 1-4244-0693-5

Quelle 2

einblenden:
ausblenden:
Titel: IEEE Symposium on Interactive Raytracing Proceedings
Genre der Quelle: Reihe
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: -