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  The developmental path to phonological focus-marking in Dutch

Chen, A. (2011). The developmental path to phonological focus-marking in Dutch. In S. Frota, E. Gorka, & P. Prieto (Eds.), Prosodic categories: Production, perception and comprehension (pp. 93-109). Dordrecht: Springer.

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Chen_Phonological_encoding_preprint.pdf (Preprint), 145KB
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Name:
Chen_Phonological_encoding_preprint.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
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Copyright Datum:
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Copyright Info:
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Lizenz:
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Externe Referenzen

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Urheber

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 Urheber:
Chen, Aoju1, Autor           
Affiliations:
1Language Acquisition Department, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, Nijmegen, NL, ou_792546              

Inhalt

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Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: This paper gives an overview of recent studies on the use of phonological cues (accent placement and choice of accent type) to mark focus in Dutch-speaking children aged between 1;9 and 8;10. It is argued that learning to use phonological cues to mark focus is a gradual process. In the light of the findings in these studies, a first proposal is put forward on the developmental path to adult-like phonological focus-marking in Dutch.

Details

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Sprache(n):
 Datum: 20102011
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: DOI: 10.1007/978-94-007-0137-3_5
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

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Entscheidung

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Projektinformation

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Quelle 1

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Titel: Prosodic categories: Production, perception and comprehension
Genre der Quelle: Buch
 Urheber:
Frota, Sónia, Herausgeber
Gorka, Elordieta, Herausgeber
Prieto, Pilar, Herausgeber
Affiliations:
-
Ort, Verlag, Ausgabe: Dordrecht : Springer
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 93 - 109 Identifikator: ISBN: 978-94-007-0136-6

Quelle 2

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Titel: Studies in Natural Language and Linguistic Theory
Genre der Quelle: Reihe
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 82 Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: -