Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

 
 
DownloadE-Mail
  Toddlers default to canonical surface-to-meaning mapping when learning verbs

Dautriche, I., Cristia, A., Brusini, P., Yuan, S., Fisher, C., & Christophe, A. (2014). Toddlers default to canonical surface-to-meaning mapping when learning verbs. Child Development, 85(3), 1168-1180. doi:10.1111/cdev.12183.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Dautriche_etal_2014.pdf (Verlagsversion), 709KB
Name:
Dautriche_etal_2014.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
2013
Copyright Info:
The Authors. Child Development © 2013
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Dautriche, I.1, Autor
Cristia, Alejandrina2, Autor           
Brusini, P.1, Autor
Yuan, S.3, Autor
Fisher, C.4, Autor
Christophe, A.1, Autor
Affiliations:
1Laboratoire de Sciences Cognitives et Psycholinguistique, EHESS/CNRS/DEC-ENS, Paris, France Maternité Port Royal, Université Paris Descartes, ou_persistent22              
2Neurobiology of Language Department, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_792551              
3University of California, Berkeley, ou_persistent22              
4University of Illinois, Urbana-Champaign, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: This work was supported by grants from the French Agence Nationale de la Recherche (ANR-2010-BLAN-1901) and from French Fondation de France to Anne Christophe, from the National Institute of Child Health and Human Development (HD054448) to Cynthia Fisher, Fondation Fyssen and Ecole de Neurosciences de Paris to Alex Cristia, and a PhD fellowship from the Direction Générale de l'Armement (DGA, France) supported by the PhD program FdV (Frontières du Vivant) to Isabelle Dautriche. We thank Isabelle Brunet for the recruitment, Michel Dutat for the technical support, and Hernan Anllo for his puppet mastery skill. We are grateful to the families that participated in this study. We also thank two anonymous reviewers for their comments on an earlier draft of this manuscript.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 20132014
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.1111/cdev.12183
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Child Development
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Blackwell Publishing Limited
Seiten: - Band / Heft: 85 (3) Artikelnummer: - Start- / Endseite: 1168 - 1180 Identifikator: ISSN: 0009-3920
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/954925390257